tirsdag 30. oktober 2007

I England!

Nå er jeg i England sammen med Once Upon a Team.
Vi ankom fredag, og dro rett på en festival i West Bromwitch, Birmingham. Den årlige Ten Sing- festivalen i England faktisk.
Siden England er så stort, tenker man gjerne at Ten Sing- miljøet er veldig stort også. Dette er desverre ikke tilfellet, på den årlige Ten Sing- festivalen var der rundt 80 deltakere, fra 11 til 25 år. Og det er foreløpig bare 4 Ten Sing- kor i hele England.
Greit nok at det ikke var kjempemange folk, men for all del. Folka som var der var jo helt fantastiske! Det var absolutt nok til å ha en utrolig bra start på teamperioden! 8 ungdommer, med god hjelp fra supre ledere, hadde jobbet hardt for å få til en flott opplevelse for deltakerne.
Vi ankom klokka 18 på fredag, da hadde vi reist siden klokka 06.30 på morgenen. Men vi heiv oss ut i opplegget med en gang. Er man på Ten Sing Norway så er man på Ten Sing Norway. Det innebærer mye slit og mye moro.
Nå har vi resit til Kingswood, Bristol, og er delt opp i 7 forskjellige vertsfamilier. Jeg og Thea bor hos to Ten Sing- ildsjeler, Jason og Sarah. De er utrolig trivelige og har et nydelig hus, og er veldig forståelsesfulle for min vegetardiett.

Imårra er det seminar på 6 timer, samme som i dag. Det blir en slitsom, men morsom dag, og forhåpentligvis blir resultatet bra. Å se små ansikter og kropper forandre seg fra å stå helt i ro uten å fortrekke en mine, og nesten ikke tør å si navnet sitt, til å, noen timer senere, rope ut at de har lyst til å lære gruppa en lek, og være helt med på fellesdansen. Glad helt inn i hjerterota. Det er nok det som får meg til å se den største meningen i dette.

Som vanlig må jeg nok stjele noen bilder, siden jeg ikke har kamera selv. Men jeg har fått tillatelse av Thea til å legge de ut, da :)

Dramagruppa på festivalen. Herlig gjeng! Vi leker fotballag forresten.

Vi er kule på festival. Jeg kom på i ettertid at tegnet jeg gjør, faktisk betyr fuck you i England, når man holder det den veien. Jeg gjorde ikke det igjen, for å si det sånn.

4 kommentarer:

Andreas sa...

Keep it coming!

Ingrid Haukland sa...

AI MISS JU!!

jeg har lært meg en dansk sang.. hahah
"Du er en lille krokodille fyldt med høy, du er en dukke fyldt med plade vadt. Du er en hund der ige kan gø en kærlighet der ige kan dø, bli hos meg bare en enkelt natt..."

ser ut som du har det bra da vennen:)

Anonym sa...

Så spennanes. Følge med...med spenning..:))

paps

Mildrid sa...

Høres veldig bra ut! Håper Cambridge blir like bra! Hørte dåkke skulle bo i ei baptist kirke. Regna med det er Histon! Der bodde vi på LiV-tur for tre år sia! Bra sted, bra folk! Må hilse fra LiV-Fjordane 04/05 :)

Var forresten i den kirka eg viste fuck you - tegnet til koret eg dirigerte då eg skulle sei "to ganga til", festlig!

Vi er tilbake på Silkeborg! Det er heilt fantstisk, men og veldig tomt uten dåkke! Gleder meg til dåkke er tilbake! Gla i deg kjære!<3