tirsdag 2. oktober 2007

Drumday ´07!

På søndag var jeg på Drumday i Århus!



Jeg, Hanna og tre danske drenger, Allan, Keld og Mikkel dro sammen i Allan sin bil.
Hva skal man si?
Vi kom inn i lokalet som var sånn passe stort, og det sto trommesett så langt øyet kunne se. Tipper det er sånn min himmel ser ut, hvis man får velge. Hele showet starta med at 20 unge trommeslagere fyrte løs. Alle hadde tatt med seg sitt eget trommesett, og sammen med lederen hadde de lagt et lite stykke som de framførte. Dødskult å høre 20 trommesett spille samme groove!
Så fortsatte kvelden med en metaltrommeslager som spilte noen låter med klikk og opptak av bandet i bakgrunnen. De to første låtene han spilte var mest kjedelige, men tredjelåta spilte han sykt kult på.
Kunne fortalt veldig nøyaktig om mange av trommeslagerne som spilte soloer, men jeg tror ikke det er så interessant for så mange andre enn meg. Jeg vil nøye meg med å fortelle om to trommeslagere. Han ene heter Kresten Osgood, og jeg hadde sett han og bandet hans her på skola for noen uker siden faktisk.
De spilte litt sånn psykedelisk jazz/rock/reggae/osv, og Kresten tok seg ofte tid til å lese kjærlighetsdikt midt i sangene. Det gjorde han også på drumday. Mens de fleste trommeslagere var opptatt av oppbygning og nedbygning på trommesoloene sine, og å vise mest mulig av evnene sine, tok Kresten det litt roligere. Først peisa han på med masse virrvarr som var utrolig kult å høre på, men taktfølelse var det bare å glemme. Så stoppa han plutselig og tok opp ei bok i den ene hånda og begynte å lese, mens han med andre hånda bare klimpra litt på cymbalene. Folk visste ikke helt hva de skulle gjøre. Noen lo, noen måpte, men de fleste bare smilte. Han e en særing han Kresten, og det e bare positivt!
Den andre trommeslageren jeg ville fortelle om husker jeg ikke hva het, men han hadde med seg noen som ikke kunne være andre enn tvillingbroren sin på bass. Eneggede tvillinger ja. Veldig morsomt!
Begge to var utrolig flinke, og da bassisten begynte å spille "the chicken" av Jaco Pastorius, måtte jeg le. Låta har blitt heftig mye spilt på musikklinja i Bodø de årene jeg gikk der, og det var helt utrolig kult å høre et av riffene blanda med den sykeste, kuleste trommegroove.

Et band spilte også. Trommeslagerene i et visstnok kjent rockeband her i Danmark som heter D:A:D eller noe slikt. Flink trommeslager iallefall! Han hadde med seg en gitarist, en trombonist og en trompetist. Kult, sært, litt for mye i lengden.

To bilder:





Ellers driver vi og jobber mye, mye med konsert. Jeg har rydda og støvsuga rommet og rydda i hyllene. Hørt mye på Pain of Salvation og annen hard og sær musikk som Line, min romkamerat ikke liker så godt. Hun var på Toten i helga nemlig.
Vi var i Århus på lørdag og jeg gikk faktisk i en del klesbutikker sammen med Mildrid, Kirsten og Ingerid. Vi spiste lunsj på en stygg kafe inne på et stygt kjøpesenter der jeg også mista den ene gensern jeg kjøpte. (Jeg kjøpte ny og jeg går heller i de hullete skoene mine en stund til, for gensern var så fin.)

Og nå skal jeg fortelle deg noe som antageligvis vil sjokkere deg litt. Vær forberedt.
Jeg og Mildrid måtte på do mens vi var på det stygge kjøpesenteret, og gikk derfor på nærmeste do. Vi kom inn døra til jentedoen, og da vi tok en kikk på dørene inn til doene, så vi til vår (eller iallefall min) store forundring at de var litt gjenomsiktige! Jeg sier litt fordi de var ikke helt gjennomsiktige altså. Men man kunne se konturene av de som satt på do, og hvis de foreksempel vinka til deg inne fra doen, så kunne man se det og vinke tilbake.
Det var ingen som vinka til meg. Jeg valgte også å ikke vinke til noen. Men det hadde vært litt morsomt.





10 dager til konsert nå!
( Ps. Jeg har enda ikke fått lus )

3 kommentarer:

Ingrid Haukland sa...

Jeg hadde vinka:p

Anonym sa...

Så deg på tv i dag!:D

Dessuten er det virkelig gøy å lese bloggen din! :)
Kos deg!

Unknown sa...

Ai ai. Trommehimmelen har åpenbart sæ for dæ.. Ser for mæ kor arti det må ha vært..:)

Utrulig arti blogg du har.
Vært i dag hos farmor på middag. Miss U...MASSE

Tenk at du kommer på HC10!!!!!!!

paps