søndag 23. september 2007

drømmer og pirater

Jeg hatt så forferdelig mange drømmer i det siste. Skumle drømmer. Drømmer om angst og forfølgelse og drapsmenn og folk som stjeler og folk som er etter meg. Det var litt tungt i starten, å våkne opp med angst igjennom hele kroppen hver mårra. Men nå har det pågått i to uker, så nå er det nesten sånn at det er litt interessant å sovne. og våkne. En lurer på hvem som jakter på deg i natt og hvem som dør og hvem som blir kidnappa og sånn. Og når jeg våkner om mårran, så er bildene fra drømmen helt klare og jeg har en hel, spennende krimhistorie inni hodet. Desverre har jeg vært alt for dårlig til å skrive ned disse historiene, så etter en dag eller to er det som kunne blitt en bestselgene krimbok, borte fra hodet mitt.
Men jeg tror ikke det er meningen at jeg skal være forfatter uansett, så det er egentlig greit.

Nå lurer du vel på hva som har skjedd her i det siste (ja, sikkert.)
For det første så har jeg nå hatt en av de to andaktene vi skal ha på TSN. (Som studier)
Jeg var veldig nervøs da jeg skule ha den. Var redd for at poenget mitt ikke skulle komme godt nok fram. At jeg hadde vikla meg inn i for mye tull. Men da jeg var ferdig fikk jeg så mange positive tilbakemeldinger fra folka i TSN. Det varma kjempemye, og jeg tror jeg har slått meg til ro med at folk fikk noe godt ut av andakten. Det er det viktigste.
Så har vi hatt studiehelg denne helga, Petter Rønneberg kom fra Norge og hit for å undervise oss i Bibelfag. Så langt er faget veldig interessant når vi har timer i det. Men jeg har ikke klart å begynne ordentlig selv enda. Vi har en stor eksegese (som det så fint kalles), som skal leveres inn 11. januar. Jeg har litt tid da.
På lørdag var det piratfest. Helt utrolig hvordan folk kledde seg ut! Det var veldig morsomt å se på.
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kle meg ut, men så fikk jeg et godt tips om at jeg kunne kle meg som nettpirat, fra Øystein min kompis. Det syntes jeg var en helt genial ide, så jeg gjorde det da..
..Det slo ikke helt an, altså. Det var få som skjønte det. Men da jeg forklarte det var det noen som lo. Så det fins iallefall noen her med god (dårlig) humor!
Her kommer noen bilder:

Vestlandspiratene <3


Ja, selveste Jack Sparrow var på besøk.


Meg og Sunniva.


Arrr!

(ja, veit at to av bildene er feil vei. Jeg har prøvd i sikkert et kvarter nå å snu de riktig vei, men det funker ikke. Jeg er ikke veldig teknisk anlagt for å si det sånn. Hvis du vil se de rett vei så får du lagre de og gjøre det sjøl ;)


Angående drømmene, så tror jeg at jeg er litt redd. Mest underbevisst. Redd for året, fordi jeg ikke vet helt hva som skal skje og om jeg vil trives. Redd for å ikke bli godt nok kjent. Redd for å ikke bli inspirert nok til å inspirere andre. Redd for å være så lenge og mye borte hjemmefra. Redd for at alt skal forandre seg der hjemme, som det selfølgelig vil. Det er helt naturlig. Men det er skummelt fordetom.
men jeg har mange gode folk og støtte meg til, så det går nok bra :)

4 kommentarer:

Kirsten Finch sa...

Du er virkelig den skjønne, skjønne bodøværingen vår! I really mean it!

Rock on, girl!

Ingrid Haukland sa...

SAVNER DEG!!
Beklager for at jeg ikke kan komme på vennefesten, jeg vil virkelig! men i og med at jeg nå er rimelig blakk er det vanskelig..

GLAD I DEG!!!

Anonym sa...

Ja du slekta vel på far din.Har også vært en aktiv drømmer! Og er det tidvis enda. Tenker at drømmene er en ventil som vi som drømmere er heldig å ha, men det kan være slitsomt m nattkino hver kveld..:)

Gla i dæ!! Paps

Anonym sa...

Ha - ha - jeg lo skikkelig av nettpirat-bildet - veldig bra humor!!Når det gjelder drømmene, så synes jeg du har en fornuftig forklaring og en fin måte og takle det på! Drømmer om død handler i følge bøkene om at man avslutter noe i livet sitt... og det er ofte litt trøblete både for bevisstheten og underbevisstheten.

Håper lusene finner andre hoder å hygge seg i.... hvis ikke så blir du sikkert veldig stilig med kortkort hår også;-)

sa mamma´n din