onsdag 21. mai 2008

1 eksamen unnagjort, 2 igjen

Da er eksamen i Tru og Tradisjon unnagjort. Det ble ikke så altfor mye øving i forkant kan du si, men de siste fire dagene har jeg virkelig vært på høgget. Tror ikke jeg gidder spekulere noe mer i resultatet, enn at jeg tror jeg står. Føler ikke jeg har hatt noe særlig liv disse dagene ellers, så det er nok ikke så mye mer å fortelle. Med mindre du vil høre om pensum i troslære?

Jo, jeg kan fortelle, at for noen dager siden så fant Agnes ut at det faktisk gikk an å få kjøp Fairtrade-produkter i denne byen! Og hun hadde tilogmed kjøpt med en kokos-Fairtradesjokolade til meg:D
Jeg hadde leita i omtrent alle butikker, til og med den butikken hun fant de i også. Jeg hadde nok ikke leita godt nok. Men jeg har ikke fått tid til å sjekke det ut enda, så jeg veit ikke hvilke produkter de har der. Og ellers har jeg planlagt en liten dumpsterdiving i de to matbutikkene som finnes i denne tsjekkiske byen. Stay tuned, to hear about some alternative living! (Etter de to eksamene jeg har igjen..)

4 kommentarer:

Andreas sa...

Gode nyheta altså!

Kordan smaka Fairtrade-sjokoladen der? Kor mye kosta den? I norske krona, å i forhold te anna sjokolade der.

Mari Clementine sa...

Æ har spist en kokos-fairtrade-sjokolade her i alta!
E det Helios?
Den va god, men veldig søt og mektig. Litt for lys for min smak:P

Andreas sa...

Det e Helios, å det e ca. den beste etter min smak!

Tarmine sa...

D e ikkeHelios- sjokolade, d e fra et merke som hete Gepa, et tysk Fairtrade-selskap. Men d e merka me Max Havelaar-merke også :)
Kokos- skoladen va heilt grei, vælldi søt.. Men så hadd de en vanlig fairtrade melkesjokolade, dær man tydeligvis også støtta kampen mot Aids, spesielt me tanke på barn.. Alt sto på Tsjekkiask, da, så skjønte ikke så mye, men d va fairtrade-merka ;)
Så har de også honningkjeks, som smaka litt som pepperkaka! Kakao, kaffe og te også. Skikkelig digg :D

Prisn va vell, hm. 20 NOK for en 100 grams sjokolade. Teen va omtrent samme pris. D e mye billigere me ufair sjokolade..