torsdag 9. august 2007

Nå har jeg lagt det store egget, men

Sound: Do make say think - & Yet & Yet


Guri Malla.
Nå sitter jeg her og har akkurat bestilt en mac som koster 11.700 norske kroner.
Og jeg er helt sjokkert over at jeg kan bruke så mye penger på en "ting".
Vel, så kjøpte jeg trommesett for ikke så lenge siden som også var ganske dyrt, men det var liksom noe helt annet. Trommesett er en så stor lidenskap for meg, trommesett er så mye mer enn en "ting". Så mye mer enn en datamaskin.
Allikevel tror jeg ikke at jeg angrer. Jeg må ha datamaskin til TenSing Norway, og da tenkte jeg etter en god betenkningstund at ska'dde være så ska'dde være. Denne maskina kommer jeg til å ha i så mange år at det var greit å slå til nå. Også er den jo helt nydelig da. Svart og.. Ja, så mye mer vet jeg ikke enda siden jeg ikke har fått den, men det sies at innholdet i den er ganske så nydelig det også.
Også har den så stor plass og jeg kan ha så masse musikk på den og laste ned musikk og film og Battlestar Galactica og Star Trek, og jeg gleder meg egentlig veldig mye til å få den.
Min egen datamskin, det har jeg aldri hatt før.

Ellers vil jeg fortelle om en særdeles bra musikkopplevelse. Nei, to faktisk.
Den første var et såkalt kirkespill: "Herr Petters Lovsang", som ble oppsatt og fremført i Bodø Domkirke nå under musikkfestuka i Nordland. Det handler om personen og myten rundt Petter Dass. Jeg hadde vært i kirka noen dager før og sett på forberedelsene av stykket, og bestemte meg for at jeg måtte dra på forestillinga. Og det vaar så kult! Hovedrollene var supre, koret var helt fantastisk, og settinga i kirka og lyssettinga var med på å gjøre det til en fantastisk opplevelse. Hvis du vil kan du jo lese litt mer om det her: http://www.an.no/kultur/article2909720.ece

Dagen etter var jeg på konsert med "Speed Balkan Boogie"-bandet Farmers Market. Det norske bandet Farmers Market består av en slags hovedfigur som heter Stian Carstensen, som for det meste spiller trekkspill og synger en del. - Og har en helt fantastisk morsom humor. Gitarist, trommis og saksofonist er også med og de er ikke til å kimse av de heller. Å være på konsert med de under musikkfestuka var på en måte som å være på et slags standup-show kombinert med helt fantastiske musikkframførelser. En helt rå og sykt kul kombinasjon. Alle som ikke har sjekka ut Farmers Market: Gjør det! Sær og ufattelig kul taktskiftende musikk i hovedsak inspirert av Bulgarsk folkemusikk.


Sjekk link på: http://musikkfestuka.no/wips/724258503/module/articles/smId/
1913941169/smTemplate/Fullvisning/


Ellers har jeg begynt med å pakke til TenSing Norway, har også kjøpt meg en sekk til 2000 spenn. Hvordan skal dette gå? Ja, jeg får iallefall (forhåpentligvis) ikke ryggskader.
Drar til Oslo den 13. August, men først skal jeg fra i morgen av være leder på konfirmantleir på en øy utenfor Bodø kalt Landego - Som forøvrig må være det eneste stedet som nesten ikke har mobildekning! Ganske digg egentlig ;D

Hei så lenge!

4 kommentarer:

Karoline sa...

Kommentar er kult! (:

Jasså, Martine, så du har blitt materialistisk du.. Hehe ;P Jaja, da er det vel snøballkrig i helvete da. Neia, jeg bare tøyser. Nå må du ikke grine av dårlig samvittighet. Jeg syns absolutt du har godt grunnlag for kjøpene dine. Og tenk så mye lettere det blir å spre prinsippene sine når man har egen datamaskin! ;P NEI, nå skal jeg slutte å erte. Nå er det slutt. Helt slutt. Jeg har slutta.

...ert!

SLUTT!

Men skal si jeg er glad du endte med det du gjorde! Nå har vi lik, tenk! :) Bra valg.

Noe er rart. Denne kommentarsiden vet på forhånd hva jeg heter. "Velg en identitet", står det, også er det på forhånd valgt "Karoline". Pussig. Har jeg egen blogg her?

Jeg gleder meg masse til å følge bloggen din! :) Du må oppdatere så ofte du kan, så blir jeg underholdt! Hvis ikke kommer alle kommentarene mine til å bli like lange som denne. Pass deg nå.

Forresten, det ser ut som på timeplanen at vi kommer hjem fra turen den 16. ved tretiden! Det er stor sjans for en kopp te, en hyggelig time eller fler, før et tårevått farvel på kaia! Det hadde vært knall. Nå er det rett og slett for lenge siden, og det ville vært for dumt om vi måtte ventet enda lenger når vi faktisk er i samme by på samme tid!

På tide å avslutte, skjønner jeg. Man vet det har gått for langt når den derre scrollegreia på siden av vinduet har blitt bitteliten. Men jeg er glad i deg! Lykke til den 13. - ring meg!

Over og ut.

Tarmine sa...

Æ ellska lange kommentara :D

Og for en fantastisk nyhet! At dåkker e ferdig den 16., i 15-tida!
Nu ble æ virrkelig gla:)

Karoline sa...

Hehe..! Tilgitt for litt erting?

Du elsker det.. Betyr det at du ikke vil oppdatere så ofte da? Jeg kan skrive lange allikevel altså. Ikke tenk på det! Kanskje det lukter en avtale her?

Ja, tretiden syns jeg høres veldig bra ut! .. hvis ikke gjennomfører jeg en Fukt fra Dyreskogen, uten å begynne en Jakt på Hjorteparken. I´ll go Lars Monsen on their asses, og starte Den Utrolige Reisen mot storbyens larm for å finne den store skatten! Ikke Grusomme Gabriels Skatt, altså, men ei som heter Martine. Så skal vi ta noen Todd og Kopper med kaffe sammen. Det blir helt Løvenes Konge!

Ah, jeg elsker barnefilmer...

Tarmine sa...

Hahaha!
Etter den lange forklaringa, der du blant anna kalte mæ en skatt (<3) e du vælldi tilgitt førr litt erting ;)

Hvis du fortsett med å skriv lange kommentara, så ska æ nu klar å oppdater ganske ofte.
Men ikke for ofte.
Æ må vær litt kostbar også.
Også vil æ ikke at bloggen skal bli førr kjedeli, heller...