lørdag 25. august 2007

Litt større post

Sound: Thomas Dybdahl - Science

Heiheihei

Silkeborg er en by i Danmark, ca en halv time unna den litt større byen Århus. Her er det veldig flatt og frodig. Silkeborg Højskole ligger ca en halvtimes gåtur unna sentrum. Danskene kaller det højskole, men oversatt til norsk betyr det folkehøyskole.
Det går rundt 60-70 mennesker på denne skola, og folka går på forskjellige linjer. Det fins musikklinje, friluftslivlinje, politikk og religionslinje, Euroclass og diverse andre Reise-ut-i-verden-linjer. Også TenSing Norway, da. Den linja jeg går.
Livet er fint om dagen. Jeg står opp rundt 07.30 og spiser "morgenmad", hvis jeg orker. Hvis ikke står jeg opp til morgensamling klokka 08.30 og er sulten helt fram til "frokost" klokka 12. Vaske huset gjør vi hver dag, men vi er jo så mange så det går ganske fort.
Også har vi begynt med programskaping til konserten vi skal ha premiere på her på Silkeborg Højskole den 12. Oktober! Kom den som kan!
Jeg er på bandgruppa sammen med tre andre flotte folk. Vi har bare hatt en øving så langt, men den øvinga har gått veldig bra. Sitter også i programkomiteen sammen med 5 andre fra TSN. Der finner vi ut litt viktige ting sånn som tema for konserten og sånt. Det er morsomt.

Utenom programskaping, så skjer det masse annet skøy også.
Vi har svømt i svømmebassenget de har her.
Det har blitt arrangert filmkveld i regi av TSN, der vi så musikalen "Rent", fordi vi kanskje skal bruke en sang fra den på konserten.
Vi har vært på ei strand og bada.
Vi har spist is.
Vi har hatt sightseeing i Silkeborg by.
Vi har hatt nyttårsfest. (Nytt skoleår, nye muligheter)
Vi har jamma og spilt masse musikk!
Vi har hatt volleyballturnering
Jeg har begynt å lære Helge å spille trommer, og Ansten begynner å få drivet på tamburinen. Kirsten er også blitt meget god på rytmeegget.
Vi har spist masse god mat. Vegetarmaten er god :D
Ogsåvidereogsåvidere

Her er et bilde av meg om min romkamerat, Line Emilie:

Bildet ble tatt under volleyballturneringa, så det er en grunn til at jeg har mala meg som ei katt i ansiktet, asså. (Teamspirit!)
Litt fler bilder fra volleyturneringa:


Noen interssante ting jeg har funnet ut etter å ha bodd i Danmark ei uke:
- bokstavene "Æ" og "Ø" har bytta plass på tastaturene.
- Alle lysbryterne er stilt feil vei; Lyset går på når du trykker de ned og motsatt.
- Ordet "rar" betyr fin og "å grine" betyr å le.
- Dessuten betyr ordet "flink" søt eller fin
- De spiser frokost klokka 12 (Morgenmad kl.07.30, da ;) og middag klokka 18. Ingen kveldsmat, men kaffepauser 3-4 ganger om dagen.
- Bokstavene "e" og "a" uttale helt likt i mine ører
- De har bar på skola

Og sist men ikke minst for denne gang: Noen av dere vet kanskje at jeg virkelig digger å få postkort, det gjelder så absolutt for brev og andre ting man kan sende i posten også. Jeg skal være her på Silkeborg helt fram til jul, så gjerne skriv til meg på:

Silkeborg Højskole
Platanvej 12
8600 Silkeborg
Danmark

Da blir jeg kjempeglad , og du kan nok regne med å få et eller anet tilbake i posten også! :)

M.

Ingen kommentarer: