onsdag 16. april 2008

Dobrý den

Vi dro med toget fra Berlin til Tsjekkia og byen Náchod for fire dager siden. På en måte føler jeg ikke at jeg har så mye å skrive. Men så føler jeg at jeg er nødt til å si ifra når jeg drar til et annet land! Så her er vi, og har skolekonserter, seminarer, "english-conversations" (På noen skoler er de veldig flinke i engelsk, og på andre skoler kan de så godt som ingenting). Vi spiser ute hver dag og hvis en foreksempel går bort og ser på prisen på en liten sjokolade, så står det 9 kr. Helt naturlig, jada, bortsett fra at for å få prisen i norske kroner, må du dele på tre. Det er med andre ord mye som er veldig billig her i forhold til norsk standard! Og hver dag her, blir jeg mint på hvor forbanna heldige og bortskjemte vi er i Norge. Det inkluderer meg, og det føles ganske ekkelt..

Ingen kommentarer: