fredag 11. januar 2008

Eksegese og ikke så mye annet

Nå er jeg trygt plassert på Finnfjordbotn (Navnet sier alt, eh?) Videregående skole i Troms, der jeg heldigvis ikke skal ta videregående om igjen. Jeg går derimot på Høgskolen nå, så stor som jeg er, og skriver for tida en eksegese. Ifølge ordbok.no er en eksegese "en utlegning av en tekst, en bibelfrotolkning". Det er nok ganske rett. Og mens det sitter 21 ungdommer i peisestua til Finnfjordbotten vgs, med hodet stappa ned i bøkene, oppslåtte bibler vedisdnav, bibelordbøker, bibelfortolkninger og hva mer er, så går det mellom 50 og 300 videregående-elever forbi oss hver dag og tenker noe som: "Hvaslags kristenfreaks er det de har sluppet inn på skola vår?".
En av de kom og prata med oss. Vi lo ganske godt da han fortalte hvordan vi ble sett på her, og vi måtte fortelle han at vi bare skrev oppgave, og at vi snart kom til å begynne med konsertjobbing, og DA skulle de få se hvor normale vi var! (Ha Ha Ha)

Og tro det eller ei, men jeg har faktisk blitt litt døgnvill! Det er kanskje enda to timer mindre lys her om dagen enn i Bodø, men allikevel! Hadde ikke trodd det skulle skje meg, som jo er en så hardbarka nordlending. Men jeg sover altså alt for lenge om dagen, spesielt til at jeg henger ganske etter med eksegesa!

Ingen kommentarer: