torsdag 7. februar 2008

Vi reiser og reiser

Jeg sitter oppe sent igjen for tredje natt på rad, men det er bare så himla koselig å sitte helt alene foran dataen og høre på lydene i huset. Akkurat nå hører jeg mest på oppvaskmaskinen da, og den er ikke sånn veldig spesielt interessant å høre på, så jeg setter på litt musikk. Pure Reason Revolution - The Dark Third, disc 2.
Sunniva sitt hus er fylt med engler og kunst. På veggene altså. Det er en utrolig god atmosfære her. Også vil jeg fortelle at katta deres heter Kattolikk. Haha. Den er veldig søt.

Men jeg tror jeg skal fortelle litt om de siste ukene, etter Bodø. Har aldri reist så lange strekninger på så kort tid før!
Vi dro fra Bodø til Alta sist søndag og ble der til onsdag. Der hadde vi blant annet Ten Sing- øvelse to dager, med Alta Ten Sing. En flott gjeng på rundt 45 stk! Møtte Mari og Eirin (som er dirigenter og som jeg kjenner litt fra før av) og ble kjent med mange brae og engasjerte folk.

Torsdag dro vi videre til Bømlo, via Oslo og Bergen. Fredag var det konfirmantfestival på Bømlo, og de fleste var oppe mesteparten av natta. Allikevel dro vi rett til Bergen tidlig neste mårra, og hadde konsert der. Den konserten ble avtalt for to uker siden, da en fikk vite at en annen festival som skulle være i Bømlo lørdag var avlyst. Alle forberedelser til konserten var dugnadsarbeid fra folk som jobba på Ynglingen, Kfuk-Kfum sitt sted i Bergen og andre fra TSN som bodde i Bergen. Det er fantastisk hvor flotte folk er og hvor mye de gir av seg selv, uten å forvente noe tilbake (Bortsett fra en konsert, da). Jeg digger K/M- miljøet!

Nå mandag, dro mitt team fra Bergen til Førde med buss. Her i Førde sover jeg hos Sunniva, og har faktisk mitt eget rom! Det er så stas, og makan til hyggelig familie skal en lete lenge etter. Presten i familien (Pappan til Sunniva), Sunniva og hennes søster lagde tilogmed vegetarpizza til alle her i huset!
I Førde har vi vært med Deciding TenSing, vi har hatt LUDUS og vært med et kor med 5.-7. klassinger. Skolekonserter har vi også endelig hatt noe av. Det er bra å bli utforda på det nå føler jeg, siden vi ikke har hatt det før i Norgesperioden. Kan være tungt altså, å ha konsert for rundt 100 ungdomsskoleelever som sitter overalt i rommet og ler og himler med øynene til oss når vi synger og danser. Men allikevel. En merker at en gjør en liten forskjell når folk etterhvert klapper med og har blikket festet mot oss.
Fredag til søndag skal jeg på mitt første Vintertreff evver, her i Førde! Det er kewlt, for vintertreff har jeg bare lest om i K3- bladet og sånt.. Jeg gleder meg! Vi får tilogmed hatt konserten vår på fredag også :D

Ellers kan jeg fortelle at jeg (forhåpentligvis) er totalt ferdig med alt som heter kjøreskole nå. Jeg tok mørkekjøringa i dag, i Førde! Gla' og letta.

Jeg og Kirsten i intens øving.

Koret i full harmoni på Hamarøynatta!

Kirsten, Andreas og Helge, de fantastiske TSN- gitaristene!

4 kommentarer:

Andreas sa...

Så bra da! :D

Du har ikke meir info om konserten i Bærum 24. februar?

Tarmine sa...

Jo! Den e i Helgerud kirke! (D e i Bærum et sted, sjekk på kart :P)
Mest sannsynli blir konserten klokka 19. eller klokka 20. D e vanli iallefall..
Ka du trur?

... sa...

Så fint blogginnlegg Martine! :D Godt at du trivdes heime hos oss :)

Kirsten Finch sa...

En av de fantastiske TSN gitaristene...wow, tenk å bli kalt det da! :D