torsdag 6. september 2007

Statusrapport

Sound: Jaga Jazzist - What we must

Nå hadde jeg tenkt til å blogge litt om TSN sin tur til Århus, for noen dager siden. For det er altså en av de beste dagene jeg har hatt på lenge! (Lenge siden jeg har ledd så mye!)
Men så leste jeg blogginleggene til både Sunniva, Line, Mildrid og Kirsten. Og spesielt Mildrid sin detaljerte og særdeles mosomme oversikt over dagen grep meg. Jeg fant vel egentlig ut at jeg ikke tror jeg kan toppe dette innlegget. Ikke vil jeg heller, for det var skrevet nesten som jeg ville sagt det sjøl. Så for å lese om min dag i Århus, gå inn på Mildrid sin blogg og les innlegget fra den 2. August, 2007. Det er riktignok på nynorsk, men det får dere da tåle. (Hihi)
Jeg vil riktignok poengtere ut høydepunktet for denne dagen for min del. Det var da vi kom inn i en fantastisk rommebutikk, med et såkalt "hemmelig bakrom". Jeg valgte ut trommepedal for TenSing Norway (En Tamapedal, Iron Cobra), og etterhvert kom vi til å konversere litt med han som jobba i butikken. Jeg velger å sitere både Mildrid og Kirsten her:

Fra Mildrid:
Martine derimot kosa seg betrakteleg meir då vi kom inn i trommebutikken. Og ja, eg må innrømme at det var ganske mykje kult der inne, hadde ikkje hatt noko imot å kunne sette meg ned å slå laus på nokre av dei trommene som var der inne.
Vi tre jentene (Kirsten, Martine og meg) kom på riktig godfot med eigaren av butikken. Først fekk vi kaffi (utruleg god til å være pulverkaffi), og så blei vi invitert inn på "bakrommet", eit rom med åtte trommesett der vi (eller i praksis Martine) bokstavleg talt kunne slå oss laus. Dette var såklart heilt planlagt frå vår side, då vi hadde fått høyre om det her bakrommet, og visste at vi måtte bli invitert bak. Vi skrudde på sjarmen, og var strålande fornøgd då invitasjonen kom. All kredd til Martine for strålande skodespelarprestasjonar då ho vart "kjempeoverraska" over at det fantes eit slikt bakrom.

Fra Kirsten:
Martine - trommisen i TSN - vandret på skyer inn og var nærmest kommet til syvende himmel da vi hadde utforsket butikken litt. Lykken og gleden var fullkommen da vi fikk komme på "bakrommet" og sjekke de åtte trommesettene som stod der.

Også la hun også til: "Skjønne, skjønne Bodøværingen vår!"
Jeg ble veldig glad da jeg leste det :)

Her er et bilde av meg og min helt for dagen (Eieren av trommebutikken?)



Ellers så har jeg blant annet vært syk en dag.
Fått pakker.
Og postkort!
Hatt min første trommetime med min nye trommelærer. (han er flink, på norsk!)
Gått rundt og rundt på ei fotballbane i ca en time.
Svømt i bassenget vi har på skola, og hoppa fra enmeterstupebrettet.
Sjekka ut en hel del ny musikk.
Ringt hele familien på en dag.
Inngått en godteriavtale.
Snakka film.
Sett film.
Missa å se The Police som spilte i byen jeg var i på det tidspunktet.
Lagd grimaser.
Funnet ut at jeg skal få skola til å begynne å kjøpe inn Fairtrade-kaffe.
Spist vaffler.
Sett på Heroes.
ENDELIG begynt å se på Greys Anatomy igjen!

Så kommer litt bilder. Det første er fra da vi var og gikk i Århus, og jeg og Kirsten plutselig oppdaga en svær fontene FULL av såpeskum! Vi måtte selfølgelig gå og leke i skummet, og det var fantastisk gøy :D
Det skal jeg gjøre en gang. Kanskje i Oslo et sted. Putte masse såpe i en fontene, også komme tilbake en liten stund senere, helt uskyldig og bare leke i såpeskummet!
Vil du være med?
Bilder under der igjen er av Agnes (Og Andreas) som er dagens andre helt etter at hun klarte å putte 7 Wasabinøtter under leppene og ha dem der i minst 5 minutter. Cred! ;D




Også vil jeg avslutte med dette bildet, som mest sannsynlig forklarer det meste du skulle lure på om TenSing Norway 07/08:


Jeg digger dere alle :D


Klemmm

5 kommentarer:

Mildrid sa...

Fantastisk blogginnlegg Martine! (Og det seier eg ikkje på grunn av sitatet altså, sjøl om det var kjempehyggelig med skryt av bloggen min..:))

Eg er heilt med på såpeskum i fontene i Oslo! Just let me know, okay?:)

Løv<3

Tarmine sa...

Herlig :D
You and me and the fountain, baby!
(Og alle andre som vil være med!)
<3

Unknown sa...

Æ vil værme på skumleking i Oslo! :D hørtes fantastisk morro ut!

Kirsten Finch sa...

Hørte jeg skumleking?! Fontene + såpe = fantastsik gøy! Ja, den er jeg med på!

Og, Martine, du er en veldig god blogger :)

Tarmine sa...

Takk, Kirsten!
Jeg gleder meg SÅNN til skumleking!
Hittil trur æ oppmøte bli å bli bra ;D